Richtlinie

„According to Marx, his theory is a guideline for action, but not a doctrine.“ (Mao Zedong)

Kommentare

3 Kommentare zu “Richtlinie”

  1. Martin Däniken am Juni 11th, 2018 8:42 am

    “Sometimes life knocks you on your ass…
    get up, get up, get up!!!
    Happiness is not the absence of problems,
    it’s the ability to deal with them.”
    Maraboli

    “Never confuse movement with action.”
    Hemingway

    “Action may not always bring happiness,
    but there is no happiness without action. ”
    William James

    “So early in my life,
    I had learned that if you want something,
    you had better make some noise.”
    Malcolm X.

    “All human actions have one or more of these seven causes:
    chance, nature, compulsion, habit, reason, passion, and desire.”
    Aristotles

    “Il n’y a de réalité que dans l’action.
    (There is no reality except in action.)”
    Satre

    “sometimes we take chances, sometimes we take pills.”
    ― Fall Out Boy

  2. Roland am Juni 11th, 2018 11:09 am

    Nett, daß Mao an die Weltöffentlichkeit gedacht hat und englisch gesprochen hat.
    Noch schöner wäre natürlich gewesen, wenn er seinen Marx im Original gelesen hätte und dann auch auf deutsch kommentiert.

  3. Roman Bardet am Juni 11th, 2018 6:04 pm

    Roland am Juni 11th, 2018 11:09 am

    Nett, daß Mao an die Weltöffentlichkeit gedacht hat und englisch gesprochen hat.
    Noch schöner wäre natürlich gewesen, wenn er seinen Marx im Original gelesen hätte und dann auch auf deutsch kommentiert.

    Schön erkannt.

    Das ist wie mit dem Koran, der hat nur Gültigkeit wenn in Hoch-Arabisch verfaßt. Das hat Anne Will einst etwas verschwurbelt gegenüber dem schweizer Satiriker Andreas Thiel gesagt, als der aus dem Koran zitierte und Will mal wieder von nichts eine Ahnung hatte.

Schreibe einen Kommentar